MCS 568 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Alternatif Medya
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 568
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı - Alternatif medya uygulamalarının tarihini, perspektifini, tanımını ve temsilcilerini araştırma - Farklı alternatif medya paradigmalarını inceleme: yeraltı basını, topluluk yayıncılığı, video aktivizmi, graffiti ve jamming, elektronik projeler, sosyal medya - Öğrencilerin uygulamalarına sosyal, kültürel ve politik yönler katarak alternatif medya projelerini araştırmaya teşvik etmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kitle iletişim sürecine ve kitle iletişim araçlarına eleştirel bir yaklaşım geliştirmek
  • Medyayla ilişkilendirerek prodüksiyonun ve organizsyonun alternatif yollarını değerlendirmek
  • Farklı iletişim sektörleri boyunca değişen alternatif medya projelerini incelemek
  • Çeşitli sosyal aktörler tarafından gerçekleştirilen alternafi medya uygulamalarının kültürel, sosyal, ekonomik ve politik anlamda incelenmesi
  • İlgili medya iletişim bağlamlarının alternatif uygulamalarını araştırmak
  • Alternatif medya iletişim uygulamalarına yeni metodolojik yaklaşımlar getirme
Tanımı Bu ders kapsamında alternatif medya pratiklerinin farklı örnekleri ve uygulama içerikleri incelenmektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Compulsory readings: - Chomsky, N. (1997) “What makes mainstream media mainstream”, in Z Magazine, available at: http://www.chomsky.info/articles/199710--.htm - Couldry, N. and Curran, J. (eds.) (2003) Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World. Lenham: Rowman and Littlefield – Introduction Recommended readings: - Schiller, H. (1989) Culture Inc. The Corporate Takeover of Public Expression. Oxford: OUP – chapter 7. - McQuail, D. (1995) “Western European media: the mixed model under threat”, in Downing, J., Mohammadi, A. and Sreberny-Mohammadi, A. (eds.) Questioning the Media: a Critical Introduction (2nd ed.). London: Sage. - Davis, A. (2003) “Whither mass media and power? Evidence for a critical elite theory alternative”, Media, Culture and Society, vol. 25, no. 5, pp. 669-690.
2 Kitle iletişimi ve kitle iletişim araçlarına eleştirel yaklaşım Compulsory readings: - Chomsky, N. (1997) “What makes mainstream media mainstream”, in Z Magazine, available at: http://www.chomsky.info/articles/199710--.htm - Couldry, N. and Curran, J. (eds.) (2003) Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World. Lenham: Rowman and Littlefield – Introduction Recommended readings: - Schiller, H. (1989) Culture Inc. The Corporate Takeover of Public Expression. Oxford: OUP – chapter 7. - McQuail, D. (1995) “Western European media: the mixed model under threat”, in Downing, J., Mohammadi, A. and Sreberny-Mohammadi, A. (eds.) Questioning the Media: a Critical Introduction (2nd ed.). London: Sage. - Davis, A. (2003) “Whither mass media and power? Evidence for a critical elite theory alternative”, Media, Culture and Society, vol. 25, no. 5, pp. 669-690.
3 Neyin alternatifi? Tanımı ve perspektifi Compulsory readings: - Atton, C. (2002) Alternative Media. London: Sage – chapter 1 - Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N. (2008) Understanding Alternative Media. Berkshire: Open University Press – chapter 1 Recommended readings: - Atton, C. and Couldry, N. (2003) “Introduction|” (Special Issue on Alternative Media), in Media, Culture and Society, vol. 25, no. 5, pp. 625-645. - Hamilton, J. (2000) “Alternative Media: Conceptual Difficulties, Critical Possibilities”, in Journal of Communication Inquiry, vol. 24, no. 4, pp. 357-378. - Vatikiotis, P. (2005) “Communication Theory & Alternative Media”, in WPCC, Vol. 2, Issue: 1. http://www.westminster.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0018/20187/002WPCC-Vol2-No1-Pantelis_Vatikiotis.pdf
4 Yeraltı basını Compulsory readings: - Comedia (1984) “The Alternative Press: The Development of Underdevelopment”, in Media Culture and Society, vol. 6, pp. 95-102. - Khiabany, G. (2000) “Red Pepper: a New Model for the Alternative Press?”, in Media, Culture and Society, vol. 22, no. 4, pp. 447-463. Recommended readings: - Atton, C. (1999) “A reassessment of the Alternative Press”, in Media, Culture & Society, 21.1: 51-76. - Downing, J. (2000) Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements. CA: Sage (Samizdat in the former Soviet Union). - Lewes, J. (2000) The Underground Press in America (1964-1968): Outlining an Alternative, the Envisioning of an Underground, in Journal of Communication Inquiry, 24:4, pp. 379-400
5 Topluluk radyosu Compulsory readings: - Lewis, P. (1984) “Community Radio: The Montreal Conference and after”, in Media, Culture and Society, vol. 6, pp. 137-150. - Dunaway, David (1998) “Community radio at the beginning of the 21st century”, in The Public/Javnost 5.2, 87-103 Recommended readings: - Barlow, W. (1988) “Community Radio in the US: The Struggle for a Democratic Medium”, in Media, Culture and Society, vol. 19, pp. 81-105. - Coyer, K., Dowmunt, T. and Fountain, A. (2007) The Alternative Media Handbook. London: Routledge – chapter 2 - Prehn, O. (1992) “From Small Scale Utopianism to Large Scale Pragmatism. Trends and Prospects for Community Orientated Local Radio and Television”, in Jankowski, N., Prehn, O. and Stappers, J. (eds.) The People’s Voice: Local Radio and Television in Europe. London: John Libbey.
6 Katılımcı video ve televizyon erişimi Compulsory readings: - Coyer, K., Dowmunt, T. and Fountain, A. (2007) The Alternative Media Handbook. London: Routledge – chapter 3 - Stein, L. (1998) “Democratic ‘Talk’, Access Television and Participatory Political Communication”, in The Public, vol. 5 (2), pp. 21-34. Recommended readings: - Freedman, E. (2000) Public Access/Private Confession: Home Video as (Queer) Community Television, in Television & New Media, Vol.1, No.2, pp. 179-190. - Rodriguez, C. (2001) Fissures in the Mediascape: An International Study of Citizens’ Media. Cresskil, New Jersey: Hampton Press – chapter 5 ('Colombian women producing video stories') - Kuttab, D. (1993) “Palestinian Diaries: Grass Roots TV Production in the Occupied Territories”, in Dowmunt, Tony (ed.) Channels of Resistance: global television and local empowerment. London: British Film Institute.
7 Kültürel dayanışma yöntemleri: graffiti, şakalar, sokak tiyatrosu, kültür parazitlenmesi (jamming) Compulsory readings: - Downing, J. (2000) Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements. CA: Sage - chapter 4 - Bailey, O. G., Cammaerts, B. and Carpentier, N. (2008) Understanding Alternative Media.Berkshire: Open University Press – chapter 10 Recommended readings: - Couldry, N. (2001a) “The Umbrella Man: Crossing a Landscape of Speech and Silence”, in European Journal of Cultural Studies, vol. 4, no. 2, pp. 131-153. - Bruner, M. L. (2005). Carnivalesque Protest and the Humorless State. Text & Performance Quarterly, 25(2), 136-155 - Garcia, D. and Lovink, G. (1997) The ABC of tactical media, accessed at: http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-l-9705/msg00096.html
8 Proje A
9 Programlama ugyulamaları: - elektronik demokratik projeler - hack'lemek Compulsory readings: - Lievrouw, L. (2011) Alternative and Activist Media. Cambridge: Polity Press – chapter 4 - Friedland, L. A. (1996) “Electronic democracy and the new citizenship”, Media, Culture and Society, vol. 18, pp. 185-212 Recommended readings: - Bryan, C., Tsagarousianou, R. and Tambini, D. (1998) “Electronic Democracy and the Civic Networking Movement in Context”, in Tsagarousianou, R., Tambini, D. and Bryan, C. (eds.) Cyberdemocracy: Technology, Cities and Civic Networks. London: Routledge. - Jordan, T. (2008) Hacking. Cambridge, UK: Polity Press - chapter 6 - Wark, M. (2004) A Hacker Manifesto. Cambridge, MA: Harvard University Press – (‘Hacking’)
10 Online uygulamalar: - digital hikaye anlatımı - katılımcı gazetecilik Compulsory readings: - Atton, C. (2004) An Alternative Internet: Radical Media, Politics and Creativity. Edinburgh: Edinburgh University Press chapter 2 - Lambert, J. (2012) Digital Storytelling, Capturing Lives, Creating Community, 3rd ed. Berkeley, CA: Digital Dinner Press - chapter 10 Recommended readings: - Downing, J. (2003) “The Independent Media Center Movement and the Anarchist Socialist Tradition”, in Couldry, N. and Curran, J. (eds.) Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World. London: Rowman & Littlefield Publishers - Couldry N (2008) Mediatization or mediation? Alternative understandings of the emergent space of digital storytelling. In New Media & Society, 10(3): 373–391. - Fuchs, C. (2013) Social Media: A Critical Introduction. London: Sage – chapter 3
11 Ortak bilgi: - wikies - kitle kaynaklı çalışmalar Compulsory readings: - Lievrouw, L. (2011) Alternative and Activist Media. Cambridge: Polity Press – chapter 6 - Fuchs, C. (2013) Social Media: A Critical Introduction. London: Sage – chapter 10 Recommended readings: - Baker, N. (2008) “The charms of Wikipedia”, in New York Review of Books, March 20, pp. 6-10 - Firer-Blaess, S. And Fuchs, C. (2012) “Wikipedia: an Info-Communist Manifesto”, in Television & New Media, XX(X), pp.1-17. - Terranova, T. (2000) “Free Labor: Producing Culture for Digital Economy”, in Social Text 63, vol.8. no.2, pp. 33-58
12 Aktivizm: - anti globalleşme hareketleri, online devrimler Compulsory readings: - Carroll, W. & Hackett, R. (2006) ‘Democratic media activism through the lens of social movement theory’, in Media Culture & Society, vol. 28, no. 1, pp. 83–104 - Hands, J. (2011) @ is for Activism: Dissent, Resistance and Rebellion in a Digital Culture. NY: Pluto - chapter 7 Recommended readings: - Bennett, W. L. (2003), ‘New media power. The Internet and Global Activism’, in Couldry, N., Curran, J. (eds) Contesting Media Power: Alternative Media in a Networked World, Lanham: Rowman and Littlefield, pp. 17-37 -Bennett, W. L. and Segerberg, A. (2012) The logic of connective action: Digital media and the personalization of contentious politics. In Information, Communication and Society, 15(5), 739-768. - Sullivan, A. (2009) “The Revolution will be Twitted”, The Atlantic, accessed at: http://www.theatlantic.com/daily-dish/print/2009/06/the-revolution-will-be-twittered/200478/ & - Gladwell, M. (2010) ‘Small change: why the revolution will not be tweeted’, The New Yorker, 4 accessed at: http://www.newyorker.com/reporting/2010/10/04/101004fa_fact_gladwell
13 Muğlaklaşan alanlar? kamu/özel, ticari/sivil, bireysel/kolektif, bilinçli/bilinçsiz Compulsory readings: - Papacharissi Z (2009) The virtual sphere 2.0: the internet, the public sphere and beyond. In Chadwick A and Howard P (eds) Routledge Handbook of Internet Politics. New York: Routledge, 230-245. - Dahlgren P (2009) Media and Political Engagement: Citizens, Communication and Democracy. Cambridge: Cambridge University Press - chapter 3 Recommended readings: - Carpentier N (2011/2012) The concept of participation. If they have access and interact, do they really participate? In revista Fronteiras - estudos midiáticos, 14(2): 164-177. - Lash S (2009) Afterword: In praise of the a posteriori: Sociology and the Empirical. In European Journal of Social Theory, 12(1): 175-187. - Melucci, A. (1996) The Playing Self: Person and Meaning in the Planetary Society. Cambridge: Cambridge University Press - chapter 3
14 Proje B
15 Gözden geçirme
16 Gözden geçirme

 

Dersin Kitabı - ders notu - ders notları - ders anlatımları (power point sunumları) - seminerler (düşünülmüş sorular ve sınıf tartışma materyalleri) - atölye çalışmaları (vaka çalışmaları)
Diğer Kaynaklar - bibliyografya - basılı dergiler - açık kaynak dergileri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
20
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
26
Proje
1
23
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
202

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Medya ve iletişim alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. X
2 Medya ve İletişim alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek, X
3 Medya ve İletişim alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek için kullanabilmek, X
4 İletişim olgusunun gündelik hayat içerisinde karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlarıyla ilgili çözüm üretebilmek üzere bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
5 Medya ve İletişim alanının disiplinler arası niteliğini ve bu doğrultudaki gelişimini kavramak, X
6 Medya ve İletişim alanındaki bilgileri, bu alanın ilişki içinde olduğu farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek, X
7 Medya ve İletişim alanındaki bir sorunu akademik bir sorun olarak kurgulayabilmek, araştırabilmek, çözüm yöntemi geliştirmek, gerektiğinde uygulayabilmek ve sonuçları değerlendirebilmek. X
8 Medya ve iletişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. X
9 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri kuran iletişim formları ile normlarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak medya ve iletişim alanındaki yeni teknolojiler, yapım yöntemleri, medya endüstrileri ile ilgili gelişmeler yanında kuramsal yenilikleri de izleyebilmek ve uluslararası meslektaşları ile iletişim kurabilmek. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
11 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. X
12 Medya ve iletişim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek davranabilmek ve bu değerlerin yaygınlaşmasını sağlamak X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest