SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

 

Dersler


MCPR 566  Bütünleşik Pazarlama İletişiminin İlkeleri ve Uygulamaları

Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi konusuna ilişkin ilkelerin ve uygulamaların eleştirel çalışmasını ve derinlemesine tartışılmasını kapsamaktadır. BPİ'nin temelleri incelendikten sonra, BPİ kampanya geliştirme süreci anlatılacaktır. BPİ ile ilişkili konularda, ilgili akademik dergilerde yayınlanmış farklı makaleler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler, BPİ karmasının her bir elemanına ilişkin sunum yaparak o konuyla ilgili makaleleri tartışacaklardır.


MCPR 569  Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları

Bu ders, eleştirel düşünmeyi ön planda tutarak; ikna, etik, medya ilişkileri, kriz ve sorun yönetimi ve halkla ilişkiler teorileri konularını ele alacaktır.


MCPR 564  Pazarlama İletişiminde Araştırma Yöntemleri

Bu ders, pazarlama iletişimi araştırmalarının temel kavramları ve basamaklarını uygulamalı bir yaklaşım ile tanıtmaktadır. Öğrenciler bu derste, öğrendikleri araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamaya koyarak veri temelli sonuçlar elde etme imkanı bulacaktır.


MCPR 595  Seminer

Danışman, araştırmanın tüm aşamalarında öğrenciye haftalık toplantılarla klavuzluk edecektir.


MCPR 599  Yüksek Lisans Tezi

Öğrenciler, tez danışmanlarının yardımıyla pazarlama iletişimi ve/veya halkla ilişkilerin tarihsel veya güncel teori ve konular üzerine bir tez yazarlar. Öğrenci tez konusunu belirledikten sonra tez danışmanının onayını almalıdır. Konunun onaylanma sürecinden sonra her öğrenci bir araştırma taslağını hazırlayacaktır. Tez, Tez Hazırlama Kılavuzu’ndaki biçim gerekliliklerini karşılamak zorundadır.


Seçmeli Dersler


  


MCPR 551  Marka İletişimi

Bu ders, uzaktan eğitim kapsamında Blackboard üzerinden işlenecektir. Bu derste markalar ve yaratıcı markalama süreci arasındaki stratejik ilişkinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Ders dahilinde marka içgörülerinin ve markalama sürecinin yaratıcı doğası açıklanacaktır ve markaların pazarlama iletişimi süreçlerindeki önemi tartışılacaktır.


MCPR 552  Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi

Bu ders, KSS konularının iletişimine getirilen yeni yaklaşım dahilinde güncel meselelere genel bir bakış getirmektedir. Kurumsal paydaşların KSS girişimlerinin daha fazla ve iyi sunulması ve iletilmesini talep ettikleri ve şirketlerin gitgide daha fazla kendi KSS faaliyetleri açısından iletişimin eksikliğinin sonuçlarını hissettikleri belirtilmektedir. KSS girişimlerinin yorumlanmasına ilişkin talep, kurumsal ve pazarlama iletişimi gibi iletişim fonksiyonları için bir güçlük oluşturmaktadır. İletişimciler, KSS mesajlarının iletişim açısından zorluk oluşturduğunu ve paydaşların mesajlara farklı yanıt verebileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar. Tüm ifade edilenlerden hareketle bu ders; KSS’ye ilişkin temel bakış açıları, KSS iletişimine dair çeşitli yaklaşımlar, KSS’nin ve KSS iletişiminin bir işletmede örgütlenmesi, KSS yönetimi ve iletişimi ile ilgili kavram ve modeller gibi konularda öğrencilere bilgi sağlamayı hedeflemektedir.


MCPR 561  Halkla İlişkilerde Seçilmiş Konular

Önemli not: Bu dersin ilk dört haftası, öğretim elemanının akademik çalışma amacıyla yurt dışında bulunmasından dolayı online işlenecektir. Bu ders kurumsal iletişim, kurumsal itibar ve halkla ilişkilerde araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır.


MCPR 562  Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Seçilmiş Konular

Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişiminde gelişmiş ve güncel konular hakkında derinlemesine tartışmaları içermektedir. Bütünleşik pazarlama iletişimi konusunda ilgili dergilerden çeşitli makaleler tartışılacaktır.


MCPR 570  Küresel Tüketim Kültürü ve Kimlikler

Bu ders kapsamında küresel tüketim kültürü incelencektir. Kimlik inşa süreçlerinde küresel\ntüketim kültürünün özellikle bölgsesel ve yerel kültürlerle olan etkileşimine odaklanılacaktır.


MCPR 571  Yaratıcı Düşünce


MCS 501  İletişim Çalışmalarında Yöntem

Bu ders öğrencilere iletişim çalışmalarında kullanılan temel metodolojik yaklaşımlar ile bunlara bağlı olarak ortaya çıkan araştırma yöntemlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.


MCS 507  İletişim Çalışmalarında İnter-Disipliner Kuramlar

Bu ders, iletişim ve medya çalışmalarının paradigmatik yaklaşımlarını derinlemesine incelemektedir